Ruim drie jaar na de verkoop van Social Embassy aan Dentsu Aegis Network Nederland, in de integratie van het bureau met Isobar afgerond. Het Amsterdamse bureau gaat verder als 'brand commerce agency'. Isobar verwacht hiermee haar social expertise te combineren met digitale creativiteit, om 'met technologie momenten van merkinspiratie en momenten van transactie dichter bij elkaar te brengen'.
Steven Jongeneel
Onderdeel van de veranderingen is het vertrek van Steven Jongeneel, oprichter/founder van Social Embassy, die inmiddels afscheid heeft genomen. Zijn taken zijn overgenomen door Roland Teerenstra.
Onder diens leiding en met toevoeging van een aantal nieuwe mensen (onder meer bij business consulting, strategie, creatie en productie) zal de nieuwe koers verder uitgerold worden. De recente winst van Intergamma en AB InBev als nieuwe klanten worden genoemd als eerste bewijs dat de nieuwe focus aanslaat.
Integratie
Bij de integratie is er volgens Teerenstra goed gekeken naar de kracht van beide bureaus. 'Het sterke social dna en de bijbehorende flexibiliteit van Social Embassy hebben we weten te behouden. In combinatie met de digitale creativiteit en mogelijkheden van onze internationale bureaugroep, levert dit een unieke propositie voor onze klanten.'
Isobar is op dit moment druk bezig met de eerste projecten voor Karwei en Jupiler die vanuit de 'brand commerce visie' zijn bedacht.