De swimsuit-editie van Sports Illustrated is een begrip. Dit keer heeft het merk groter dan ooit uitgepakt om ruchtbaarheid te geven aan de uitgave. De inhakers door Snickers waren de meest besproken ads.
Over the top Barbificatie
Vooral de Snickers-advertentie ‘zoek de Fotoshop-aanpassingen’ op de achterpagina gooide hoge ogen. Zoek ze allemaal! Een vindingrijke knipoog naar het welbekende Snickers-thema “you’re not you when you’re hungry”. Maar ook een goede over the top-doorvertaling van het sluimerende negatieve gevoel van de voorgeschotelde gefotoshopte schijnwerkelijkheid die op social de boventoon voert. Een ontwikkeling waar al langer tegen wordt geageerd, denk aan Essena O’Neill en Socality Barbie.
Activatie
De 2015/2016 uitgave is voor SI de grootste ervaring met ‘experience’, inclusief publieksevents waar tienduizenden bezoekers worden verwacht. Fans kunnen muziek verwachten, branded shops en vanzelfsprekend badkleding. On-site activatie is er in de vorm van een Lexus lounge, Schick barbershop en meer.
Crossmediaal inclusief VR en custom ads
De gehele opzet is crossmediaal inclusief live streaming en tv. Adweek meldt dat het aantal advertenties het hoogst is sinds 2008, waaronder meer dan 12 customized en de parodie van Snickers (met BBDO). In samenwerking met award-winning Virtual Reality bedrijf Wevr werd extra content geproduceerd.
Virtual Reality-impressie
Van atleet tot plus-size model
Zonder dames geen swimsuit-editie. Dit jaar is gekozen voor Ronda Rousey (rechts), een atleet die eerder in de uitgave stond. Zij werd o.a. bodypainted gefotografeerd. Zie deze backstage vid, sport o.a. MMA en ja, dat is dezelfde), het plus-size model Ashley Graham, en model Hailey Clauson (links).
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!