ING Car Lease doet aan guerilla marketing met parkeerplaatsen

Zelfs tot financiele dienstverleners dringt het guerillamarketingwapen nu door.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

In de nacht van 10 op 11 december heeft op de Zuidas in Amsterdam op verschillende plaatsen parkeerplaatsen gemarkeerd.

De 50.000 mensen die in de omgeving van de Zuidas werken, moesten vanochtend opkijken toen ze overal 'Niet parkeren, gereserveerd voor klanten van ING Car Lease' op de grond zagen staan.

ING Car Lease heeft het Britse (Street Advertising Services) gevraagd om 's nachts overal op de Zuidas parkeerplaatsen aan te brengen.

Niet meteen gaan gillen dat dit vervuiling is, SAS maakt namelijk gebruik van een methode, waarbij ze onder hoge druk water en stoom combineren, om zo een beeld op straat te creëren.

Dit "schoonspuiten" is legaal (je maakt immers schoon), haast ING Car Lease te melden, en het brengt geen schade toe aan het milieu. De boodschap blijft afhankelijk van de hoeveelheid vervuiling een paar weken zichtbaar.

Waarom doet de leasemaatschappij dit? Aandacht natuurlijk.

'We wilden graag meer exposure in die regio, maar wel op een goede en onderscheidende manier. Wat is er nu mooier dan het ING Car Lease logo op verschillende plekken, een paar weken lang op de Zuidas te hebben staan?' zegt Ivo Lissone, Director Sales & Marketing.

Maar ja, als er een auto staat, dan ziet niemand het meer. En de mensen die echt denken dat de plek gerereserveerd is, balen natuurlijk.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie