Ook het inkomen steeg behoorlijk: met 6,2 procent naar 13,5 miljard euro. Dat blijkt uit de voorlopige cijfers die de Britse communicatieholding vanochtend publiceerde. Dat is in lijn met de groei in het eerste halfjaar.
Sterke groei was er in de regio’s Azië-Pacific, Latijns-Amerika, Afrika en het Midden-Oosten.
Groeistrategie
WPP-topman Sir Martin Sorrell meldt in een toelichting dat de strategische doelstelling van het concern voor de komende vijf jaar naar boven zijn bijgesteld met 40-45 procent. Dat geldt voor de sneller groeiende markten en de nieuwe mediasectoren.
De groeistrategie is bijgesteld vooruitlopend op de fusie van concurrenten Omnicom en Publicis in het derde kwartaal van dit jaar.
Investeringen en acquisities
In 2013 werden 62 overeenkomsten gesloten, inclusief 28 acquisities. Daarvan waren er 32 in nieuwe media, 22 in databedrijven en twee op basis van vraag van klanten.
Sorrell zegt te verwachten dat 2014 er voor WPP redelijk hetzelfde uitziet als 2013, met ‘een licht stijgend klantvertrouwen’ gestuwd door de Olympische Winterspelen, het WK voetbal in Brazilië en de Amerikaanse congresverkiezingen. Hij onderstreepte eerder deze week het belang van snel groeiende markten als China.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!