Hoe scherper de positionering, hoe sterker het merk

We weten het allemaal, maar toch vergeten we het nog wel eens. Scherp gepositioneerde merken scoren beter. Dat zijn gewoon sterkere merken.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat bleek ook weer uit het zeer recente GFK onderzoek m.b.t. Powerbrands Persoonlijke Verzorging.

Zwitsal staat op nummer 1. Interessant is het lijstje tandpasta merken. Prodent staat op nummer 27 en Colgate op nr. 38. Beide merken zijn niet scherp gepositioneerd.

Nee, dan Oral-B, Sensodyne en Elmex. Allemaal in de Top 11!!

En als je de teugels een beetje laat vieren, of denkt dat je met een scherpe positionering klaar bent. Dan kom je in de onderste regionen terecht.

Kijk maar naar Zendium.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie