Het kon niet uitblijven: Heineken, sponsor van de KNVB, komt het aankomende WK in Duitsland met een opvolger voor de Heineken Luidsprekerhoed.
De door de brouwer 'Hollands Geheime Wapen' genoemde hoed is 'een op het oog sympathiek Duits jagershoedje' waarvan in een handomdraai een luidspreker wordt gemaakt.
Het wapen is vanaf 22 mei verkrijgbaar bij aankoop van een elftal Heineken-blikjes of een elftal bier voor ? 9.99.
Tijdens het EK2004 in Portugal introduceerde Heineken de inmiddels bekende Luidsprekerhoed. Dit Oranje-item werd een regelrechte hype onder de Nederlandse voetbalsupporters.
Reden voor Heineken om tijdens het WK2006 met een soortgelijk premium te komen.
Geleerd van de vorige keer heeft Heineken wel: 'De hoed ziet er uit als een onvervalst jagershoedje en kan zo als 'Hollands Geheime Wapen' elk Duits stadion binnen komen. Via deze vermomming wil Heineken voorkomen dat het jagershoedje ? net als de Heineken Luidsprekerhoed in de Portugese stadions ? als gevolg van een stadionban ingeleverd moet worden.'
Voor alle zekerheid heeft Heineken voor de Oranjesupporters in de Duitse stadions ook jagershoedjes laten maken zónder Heineken-logo. Op deze hoedjes staat alleen 'Holland'. Op diverse plaatsen in Nederland en Duitsland komen speciale omwissel-mogelijkheden waar supporters deze versie kunnen bemachtigen.
Heineken heeft er ook nog iets aan toegevoegd: WK overwinningsspeldjes, van de aan het WK2006 deelnemende landen, die op de hoed gespeld kunnen worden.
Heeft Nederland een overwinning behaald, dan kunnen Oranjefans het desbetreffende landenspeldje als trofee op het jagershoedje spelden. Er zijn vijf verschillende zakjes met zes speldjes verkrijgbaar bij diverse winkels, zoals Albert Heijn en Kruidvat.
De prijs per zakje is ? 2.95. De eerste twee speldjes ? KNVB en Servië-Montenegro ? worden gratis meegeleverd in de Hollands Geheime Wapen-actieverpakking.
Heineken, jolig als altijd: 'En nu maar hopen dat we straks door de speldjes het hoedje niet meer kunnen zien?'
Naast de overwinningsspeldjes van de WK landen is er in horecagelegenheden waarmee Heineken samenwerkt ook een speciaal Bob-speldje te verkrijgen. De speldjes zijn niet te koop maar worden door de horecaondernemers zelf uitgedeeld aan cafébezoekers die op dat moment de Bob zijn en dus geen alcohol drinken.
Hollands Geheime Wapen wordt via een uitgebreide, zogenaamde crossmediale campagne (met inzet van televisiecommercials, internet, PR, winkelmaterialen, etc.) aan het Nederlandse publiek geïntroduceerd.
Voorafgaand aan het WK wordt een speciale Heineken WK website gelanceerd. De site gaat onder meer in op het concept van Hollands Geheime Wapen en geeft duidelijke instructies over het gebruik van de jagershoed. Bezoekers van de site kunnen bovendien aan verschillende acties deelnemen.
De site Geheim wapen hangt ook aan de actie.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!