Dat bevestigt ceo Luc van Os. ‘Wij kijken goed naar de bladenmarkt. Red doet het best goed op de lezersmarkt, zoals te zien is aan de oplagecijfers. Maar op de advertentiemarkt gaat het niet goed genoeg. Red heeft op de Internationale advertentiemarkt nooit voldoende voet aan de grond gekregen. Daarom hebben we besloten de titel Red na het julinummer te staken.’
De vrouwenglossy Red, ‘For the best things in life’, bestaat in Nederland nu tien jaar. Het is niet bekend wat er met het personeel gebeurt. Hoofdredacteur van de titel is Lenny Gerdes.
Het is aannemelijk dat Hearst Magazines Netherlands de abonnees van Red meeneemt naar het in het najaar te lanceren Harper’s Bazaar.
Hearst staakt magazine Red
Hearst Magazines Netherlands stopt na het julinummer met het maandblad Red.
Word lid van Adformatie
Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.
Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement