Het aandeel thuiswinkelen stijgt daarmee in 2005 naar 4,12%. Dit volgt uit de Thuiswinkel Markt Monitor van Thuiswinkel.org.
Het volledige bericht van Thuiswinkel.org:
"
Omzet thuiswinkelbranche naar ruim ? 3,26 miljard
Stijging van 14,6% in 2005
De Nederlandse thuiswinkelmarkt, alle verkopen van producten en diensten aan consumenten via internet, catalogi, post, telefoon, etc., is in 2005 gestegen naar ? 3,26 miljard, een stijging van 14,6% ten opzichte van het jaar daarvoor. Van de ? 3,26 miljard omzet werd ? 2,21 miljard via internet verkocht, een stijging van 32% ten opzichte van 2004. In de overige kanalen catalogi, post, telefoon, etc. daalde omzet naar ? 1,05 miljard, een daling van 10,2% ten opzichte van 2004.
De omzetstijging in de thuiswinkelbranche in 2005 is met ruim 14,6% (tegen 13,2% in 2004) opvallend te noemen in vergelijk met de omzet ontwikkeling in de detailhandel, die volgens CBS in 2005 daalde met 0,2% (tegen -2,1% in 2004). Het aandeel thuiswinkelen van de detailhandel stijgt in 2005 naar 4,12%.
Thuiswinkelen non-food versus detailhandel non-food
Consumenten geven in 2005 voor ? 3,26 miljard uit aan producten en diensten via internet, catalogi, post, etc. Er wordt in 2005 voor ? 2,02 miljard door consumenten aan producten op afstand gekocht en voor ? 1,23 miljard aan diensten zoals reizen, financiële diensten, tickets, etc.
In 2005 werd er voor ? 2,02 miljard aan producten verkocht via thuiswinkelen, waarvan bijna ? 1 miljard via internet. Het aandeel producten via thuiswinkelen binnen de non-food (=producten) detailhandel stijgt daarmee naar 4,5% (was 4,3% in 2004). Het aandeel online verkochte producten via thuiswinkelen binnen de non-food detailhandel stijgt naar 2,2% (was 1,7% in 2004). Dit betekent dat 4,5% van de omzet van de Nederlandse non-food detailhandel via thuiswinkels wordt omgezet en dat inmiddels 2,2% van de non-food omzet via internet wordt gerealiseerd.
De cijfers voor verkopen op afstand, waarin alle verkoopkanalen gemeten zijn, maken onderdeel uit van de Thuiswinkel Markt Monitor en zijn tot stand gekomen in nauwe samenwerking met Blauw Research en mede gebaseerd op cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek. De meer dan 300 leden van de branchevereniging Thuiswinkel.org vertegenwoordigen zo'n 80% van de totale Nederlandse thuiswinkelmarkt.
Omzetontwikkeling thuiswinkelbranche in miljarden euro's per jaar
1998: ? 1,01
1999: ? 1,23
2000: ? 1,52
2001: ? 1,84
2002: ? 2,20
2003: ? 2,50
2004: ? 2,84
2005: ? 3,26
"
(bron: Thuiswinkel.org), 7 jui 2006
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!