In de Grolsch Bierkennerscampagne werden met input van consumenten twee nieuwe speciaalbieren ‘verder ontwikkelt’: Milde Amber en Kruidige Pale Ale.
6-pack
Gedurende drie maanden konden volwassen consumenten na aankoop van een 6-pack via www.bierkenners.nl hun mening geven over de twee bieren: de naam, het bijpassende glas en over de smaak. Zo kon men kiezen voor merknamen als Meestersch en Neerfeldt of via een open veld hun voorkeur aangeven.
Gekozen werd voor de namen Milde Amber en Kruidige Pale Ale. Zo heetten de bieren echter al in die periode. Consumenten gaven dus aan dat ze naam niet veranderd wilden zien.
Wat natuurlijk goed uitkomt voor Grolsch, is dat deze mensen van mening waren dat de bieren wel onder de merknaam Grolsch op de markt moesten worden gebracht én dat de smaken prima waren.
Tenminste, 80 procent vindt de smaak die Grolsch op deze manier liet testen prima, zegt Grolsch. Dus er hoeft niets te worden aangepast: ‘Grolsch neemt het oordeel van de deelnemers ter harte en blijft dus bij de huidige smaak van beide bieren.’
Foto’s op labels
Grolsch Milde Amber en Grolsch Kruidige Pale Ale zijn binnenkort verkrijgbaar in de supermarkt.
Op het label staan de foto’s en recensies van de tien deelnemers met de ‘meest originele en deskundige mening over de speciaalbieren’.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!