Op basis van consumentenonderzoek zijn merken beoordeeld op kwaliteit, innovatie en expressiviteit. Het merk dat absoluut de hoogste score voor gemeten merkkracht behaalt, in combinatie met de sterkste merkkrachtontwikkeling ten opzichte van 2012, wordt bekroond tot het krachtigste levensmiddelenmerk van 2013.
De genomineerden in de verschillende categorieën zijn (op alfabetische volgorde):
- Alcoholische dranken: Grolsch, Hertog Jan, Lindemans
- Non-alcoholische dranken (excl. zuivel): Coca-Cola, Hero, Pickwick
- Zoetwaren, snacks, ontbijtproducten, brood en banket: Bolletje, De Ruijter, Peijnenburg
- Kruidenierswaren overig: Calvé, Koopmans, Maggi
- Zuivel, kaas en geelvetten: Campina, Chocomel, Mona
- Vers, salades, diepvries en verpakte groenten: Hak, Iglo, Ola
- Persoonlijke verzorging en schoonmaak: Nivea, Pampers, Robijn
Er is ook een award voor meest vernieuwende merk. De genomineerden in deze categorie zijn Lay’s, Mona en Pickwick.
De Merk van het Jaar Awards is een samenwerking van de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI) met EFMI Business School en GfK Panel Services Benelux.
De Awards worden op 3 oktober uitgereikt tijdens de FNLI Jaarbijeenkomst in Utrecht.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!