Genomineerde Marketeer of the Year 2009: Bas van den Berg van Campina

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Bas van den Berg is managing director van .

Deze week werd bekend dat hij genomineerd is voor de prijs Marketeer of the Year 2009, die op 9 juni 2009 wordt toegekend tijdens .

Marije de Groot, communicatieadviseur van Albron, interviewde Bas van den Berg in haar rol als .

Over innovatie:

“Ik zie innovatie als meer dan het ontwikkelen van een nieuw product. Het gaat om bewust innoveren in combinatie met het inzetten van nieuwe middelen en het aanboren van nieuwe markten. Innovatie is een tool om je onderscheidend vermogen op te bouwen en uit te breiden.”

Ook in het inzetten van middelen binnen de communicatiemix is vernieuwing doorgevoerd. “Zo is het communicatiebudget van 90% TV naar 70 % TV verschoven, de ruimte die hier vrij is gekomen, is geïnvesteerd in nieuwe media. Vooral internet heeft power.

‘Daarnaast blijven TV, outdoor reclame, adverteren in diverse media, onze verpakkingen, consumentacties en een evenement als de Campina Boerderijdagen succesvolle communicatiemiddelen. Het gaat erom een mix samen te stellen die goed past bij het product en de betreffende doelgroep. Innovatie op zich is hierin geen doel.’

Over zijn rol als marketeer in een recessie:

Het marketingbudget is verhoogd ten op zichte van vorig jaar, is goedgekeurd en staat vast voor 2009. Ondanks de verminderde economische situatie. Bas geeft aan dat juist in tijden van recessie, je marketingbudget optimaal benut kan worden.

‘Bovenal is marketing dé manier om onderscheidend vermogen op te bouwen en uit te breiden en dus een concurrentievoordeel te realiseren. Los daarvan staat de markt nu open voor onderhandelingen en is je marketingeuro nu dus meer waard dan in economisch betere tijden.’

Daarnaast is het goed om in te spelen op ontwikkelingen als de recessie. Zo ziet Bas langzaam de gezondheidstrend afzwakken en thuis genieten opkomen.

‘Het is dus ook niet ondenkbaar dat marketingbudgetten voor Optimel deels verschoven gaan worden naar Mona. Zo komen ook ‘gouwe ouwe’ weer terug en zal Mona als vertrouwd merk de consument thuis blij maken als de zuivelste verwenner…’

Alle genomineerden op een rijtje:

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie