Internetkunstenaar Rafael Rozendaal gebruikt de nieuwste modellen van Ford als zijn canvas. Dat is te zien in zijn expositie met, op en rond nieuwe auto’s in een pop-up expositieruimte tijdens Incubate in Tilburg van 16 tot en met 22 september.
De expo focust op de scheidslijn tussen kunst en marketing: wat levert het op als kunst en reclame niet meer van elkaar te onderscheiden zijn?
Artistiek leider van Incubate Vincent Koreman: ‘We willen bijdragen aan de discussie over de scheiding tussen autonome kunst en toegepast werk. In de kunstwereld is deze scheiding steeds meer aan het vervagen. Kunstenaars zien het ook steeds minder als een probleem om voor opdrachtgevers te werken, hoewel daar eerst wel eens minderwaardig over gedaan werd.
'Met deze expo laten we zien dat toegepast werk en autonoom werk ook kan samenvallen zodat de kunstenaar en het automerk er beiden trots op kunnen zijn. Vergeet niet dat ook De Nachtwacht in opdracht geschilderd werd.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!