In het kader van de campagne krijgen vliegtuigpassagiers tijdens de vlucht een ‘in-flight’ stop met roken ticket. Deze kaart bevat informatie over gezondheid, die rokers moet helpen hun zucht naar tabak te overwinnen en een succelvolle ‘reis’te ondernemen naar een rookvrij leven. Naast motiverend advies, biedt de kaart ook links naar instanties die kunnen helpen met stoppen met roken, zoals het gezondheidsprogramma iCoach dat aan de EU campagne is verbonden.
Dit nieuwe gezondheidstool is ontwikkeld in samenwerking met de Portugese luchtvaartmaatschappij TAP, het European Respiratory Society (ERS) en Education for Health.
De campagne haakt in op recent onderzoek waaruit blijkt dat 40 procent van de rokende Europeanen gelooft dat hun behoefte aan een sigaret negatieve invloed heeft op hun ‘vlieg-ervaring’.
In plaats van de focus te leggen op de gevaren van het roken, benadrukt de campagne ‘Ex-rokers zijn niet te stoppen’ de voordelen van het stoppen, onder meer via inspirerende prestaties van ex-rokers.
De campagne, die is gericht op 28 miljoen rokers uit de EU in de leeftijd van 25 tot 34 jaar, loopt binnenkort een jaar. In die tijd hebben meer dan 173 EU burgers aich opgegeven voor het iCoach stop-met-roken programma.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!