En marketing van deze eeuw?

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Tuchtrechtelijke uitspraken over advocaten moeten op internet, vindt het kabinet. En de , de beroepsorganisatie van de advocatuur, gaat een kwaliteitssysteem opzetten. Advocaten krijgen iedere twee jaar een beoordeling.

dat advocaten die de beroepsregels overtreden met naam en toenaam op het net komen.

Het kabinet-Balkenende wil met deze maatregel de advocatenbranche transparanter maken. Tuchtrechtelijke uitspraken zijn nu nog geheim. "Advocaten die sjoemelen, bijvoorbeeld door ten onrechte uren te declareren, blijven daarom buiten schot."

Niet duidelijk is in het Volkskrantartikel dat er enerzijds het voornemen van het kabinet is en anderzijds dat van de Orde zelf. Is de brancheorganisatie zelf wel de beste partij om inzichtelijk te maken hoe advocaten presteren? Of kan dat beter door de klanten, door ons, gebeuren?

De Orde: "Iedere advocaat wordt met een 'handboek' beoordeeld. Per zaak wordt de beste aanpak beschreven. Advocaten worden aan de hand van deze 'best practices' beoordeeld."

In elk geval noopt dit de kantoren tot marketing die is gebaseerd op de realiteit van hun werk.

En graag ook de tuchtuitspraken over medici, makelaars, journalisten, notarissen helder per naam op het net, als het even kan. En van welke beroepsgroep al niet de reputaties online. Gaat het meer en meer om de inhoud, niet om het laagje vernis.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie