Premium

Dit zijn 8 zeer interessante internationale artikelen

Over merkjournalisten, waarom prijsverlagingen niet altijd verstandig zijn en 6 andere onderwerpen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

1. 

Het overdoen van bestaande concepten, films en producten gebeurt niet om consumenten te verrassen en verheugen. Het wordt gedaan om te cashen als het gat om het verlangen naar nostalgie. Het draait om marketing.

2. 

Het maakt niet uit hoe mooi je visuals in je nieuwsbrief zijn: Unread is dead, aldus de auteur. Hij heeft tips die ervoor zorgen dat je mail goed geopend wordt. Door bijvoorbeeld te zorgen dat de e-mail op de mobiel is te openen.

Gebruik bijvoorbeeld persoonlijke woorden, &;jij&;, &;u&;, &;ik&;, namen. Maak het menselijk en zet emotionele woorden in.

3. 

Waarom bedrijven als Unilever goed moeten nadenken als het om prijsverlagingen gaat.

4. 

Wat betekent ‘mobile first’ eigenlijk? Nieuw onderzoek wijst uit dat mobile first design slechts de eerste stap is in het proces van een complete ‘mobile renaissance’.

5. 

Samsung heeft een steekje laten vallen op de Chinese markt. Aziatische consumenten hebben een zwak voor grote smartphones en die leverde Apple met de iPhone 6. Samsung deed dat niet.

6. 

Een consultancybureau gespecialiseerd in leiderschap deed er onderzoek naar. Erg interessant.

7. 

Contentmarketing is verantwoordelijk voor de opkomst van de zogenaamde merkjournalist, iemand die zijn journalistieke kwaliteiten mengt met marketingkennis.

Merkjournalisten gebruiken authentieke content en gaan op zoek naar nieuwe platformen en wegen om die content te verspreiden op zo’n manier dat het gunstig is voor het merk.

Een oudje van McKinsey & Company uit 2005, maar nog steeds interessant:
8. 

De grootste ondernemingen slagen er zelden in te groeien als ze niet op de juiste plekken en op het juiste moment concurreren.

 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie