1. Reboots Like ‘Ghostbusters’ Are Great For Marketing, Not Necessarily Great For Audiences
Het overdoen van bestaande concepten, films en producten gebeurt niet om consumenten te verrassen en verheugen. Het wordt gedaan om te cashen als het gat om het verlangen naar nostalgie. Het draait om marketing.
2. Increase Your (Mobile!) Email Open Rates: How to Optimize the Only Three Lines That Matter
Het maakt niet uit hoe mooi je visuals in je nieuwsbrief zijn: Unread is dead, aldus de auteur. Hij heeft tips die ervoor zorgen dat je mail goed geopend wordt. Door bijvoorbeeld te zorgen dat de e-mail op de mobiel is te openen.
Gebruik bijvoorbeeld persoonlijke woorden, 'jij', 'u', 'ik', namen. Maak het menselijk en zet emotionele woorden in.
3. The dangers of cut-price soap
Waarom bedrijven als Unilever goed moeten nadenken als het om prijsverlagingen gaat.
4. Omni-Channel Strategies Get You Digital Ubiquity But Not Digital Relevance
Wat betekent ‘mobile first’ eigenlijk? Nieuw onderzoek wijst uit dat mobile first design slechts de eerste stap is in het proces van een complete ‘mobile renaissance’.
5. Apple Learns What Samsung Forgot: How to Sell Phones in China
Samsung heeft een steekje laten vallen op de Chinese markt. Aziatische consumenten hebben een zwak voor grote smartphones en die leverde Apple met de iPhone 6. Samsung deed dat niet.
6. If Your Boss Thinks You’re Awesome, You Will Become More Awesome
Een consultancybureau gespecialiseerd in leiderschap deed er onderzoek naar. Erg interessant.
7. What marketers need to know about the rise of the brand editor
Contentmarketing is verantwoordelijk voor de opkomst van de zogenaamde merkjournalist, iemand die zijn journalistieke kwaliteiten mengt met marketingkennis.
Merkjournalisten gebruiken authentieke content en gaan op zoek naar nieuwe platformen en wegen om die content te verspreiden op zo’n manier dat het gunstig is voor het merk.
Een oudje van McKinsey & Company uit 2005, maar nog steeds interessant:
8. The do-or-die struggle for growth
De grootste ondernemingen slagen er zelden in te groeien als ze niet op de juiste plekken en op het juiste moment concurreren.