In ons land is de discussie (denk aan de BVA), ook (langzaam) op gang aan het komen en zien partijen dat deze ontwikkelingen niet zullen overwaaien, maar dat het alleen de grote vraag is wanneer dit alles daadwerkelijk zal gaan doorbreken bij consument en adverteerder. In dat kader kwam ik een interessant boek tegen: Life After the 30 Second Spot van Joseph Jaffe. Het boek wordt beschreven op iMedia, zo te zien tijd om het zelf te gaan lezen.
In het kader van deze discussie kwam ik ook interessant artikel tegen op Boston.com. Het gaat over TV zender TNT die in de VS experimenteert met het targetten op niches
voor TV commercials. Geen toekomstmuziek, maar gewoon met technologie anno 2005. Verschillende commercials van hetzelfde merk voor verschillende huishoudens. Comcast doet iets soortgelijks met commercials van biermerk Coors, afhankelijk van waar je woont, krijg je een ander einde van de spot te zien.
Moraal van het verhaal, meer relevantie toevoegen (met behulp van techniek) waardoor consumenten geen behoefte hebben (met behulp van techniek) de commercials te skippen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!