De gemiste kans van Missers

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De AVRO start deze zomer met het medisch consumentenprogramma . Inderdaad, het is de titel die de toon zet. De medische sector maakt in rap tempo een omslag naar een meer open houding, inclusief verantwoording over wat dokters, verpleegkundigen en ziekenhuizen doen. Ook openheid over fouten die worden gemaakt hoort daar bij. Maar met zo’n titel sta je natuurlijk automatisch op achterstand.

Nee,de medische sector is niet zielig. Maar je zou denken dat een televisieprogramma dat zich ten doel stelt ”de openheid in de zorg te vergroten” een wat toegankelijker binnenkomer zou bedenken. “Goedenmiddag, u spreekt met de redactie van Missers. Wij zouden u graag willen uitnodigen om een toelichting te geven op wat u heeft fout gedaan.”. Natuurlijk, de grote vraag is hoe het in beeld wordt gebracht. Noem mij sceptisch, maar wanneer het programma schrijft dat “Missers […] medische fouten, nalatig handelen en het gebrek aan menselijke maat in de zorg [belicht]”, dan heb ik het idee dat de doktoren, verpleegkundigen, ziekenhuizen enzovoort meteen op achterstand staan. Om die vervolgens niet meer in te kunnen halen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie