De campagnekleun van 2006 (2)

Na het overweldigend aantal reacties van vorige week, een nieuwe ronde. Het leek even op weinig sensatie, maar toch twee nominaties.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

1. Premier Balkenende in RTL Boulevard

Over enkele weken zal Jan-Peter Balkenende acte de présence geven in RTL Boulevard. Als bemenser van een van de krukken, maar ook als hoofdredacteur. De gedachte is vást: goeie stunt en iedere dag een miljoen kijkers. De premier is de laatste tijd aan een soort come back bezig. Zijn authenticiteit wordt geroemd. Past daar RTL Boulevard in?

2. .

Op de website kun je je stem laten leiden naar een persoon in plaats van een partij. De vraag is volgens de makers namelijk niet wat kies jij, maar wie kies jij. De personificatie in de politiek zet door, dus misschien wel terecht. Alle kandidaat Kamerleden zijn uitgenodigd een vragenlijst in te vullen met daarin opgenomen allerlei persoonskenmerken en -voorkeuren. Aardig idee.

Ware het niet dat de site niet werkt. Nee, geen problemen met inloggen à la de Stemwijzer. Maar er zitten nog teveel fouten in. Zo doen er 2 kandidaten mee die onder de 18 zijn, waarvan er één zelfs 5 is. En zo zijn er 5 kandidaten uit Utrecht afkomstig, die allen in Drentse gemeenten wonen. Doet je toch nadenken over een zin uit het artikel in de Volkskrant over de site: "Het idee kregen de leden van Het Nieuwe Stemmen een maand geleden in een Haags café.".

Voorbeeld van: voortaan eerst even de site helemaal zelf testen voor we 'm lanceren? Of moet ik beter mijn geenstijl-antenne gebruiken en "Hoax!" denken?

Update: De site is inmiddels aangepast en uitgebreid. De minderjarigen en Utrechters die in Drenthe wonen zijn daarmee ook verdwenen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie