Foto: de oprichters* van Adnight
Adnight, de Amsterdamse ‘open nacht’ van de creatieve sector, krijgt een vervolg. Tijdens de tweede editie van ADNIGHT zullen wederom 50 bureaus tegelijkertijd één avond lang hun deuren openen voor het publiek. Nieuw dit jaar is dat bezoekers invloed hebben welke bureaus op de line-up komen te staan.
Kijkje in de keuken
De eerste editie trok vorig jaar meer dan 2.500 bezoekers. Tijdens het ‘kijkje in de keuken’ op 6 oktober 2017 opent een selectie van 50 creatieve bureau tegelijkertijd hun deuren voor marketeers, creatievelingen en studenten. Die hebben zo de kans om de sfeer van reclame- en productiebedrijven te ervaren, werk te bewonderen, (toekomstige) collega’s te groeten, vakgenoten te leren kennen en inspiratie op te doen tijdens de velen seminars en workshops.
Waar wil jij binnenkijken?
De bezoekers stellen de line-up samen via een online vragenlijst, waarin zij aangeven welke bureaus ze willen bezoeken. Op basis van die input maakt de Adnight-organisatie een selectie. Vorig jaar stonden in de line-up onder anderen Code d’Azur, MassiveMusic, TBWA, Indie Amsterdam, Halal, Achtung! McGarrybowen en Vice.
Bureaus organiseren zelf een programma tijdens de avond. De organisatie zorgt voor ondersteuning en een overzicht van de deelnemende bureaus en activiteiten, zodat bezoekers zelf hun avond kunnen samenstellen. Er is ook een afterparty waar bezoekers hun ervaringen met elkaar kunnen delen. Dit jaar zal De Marktkantine als locatie fungeren. Verdere informatie over kaartverkoop en line up wordt eind mei bekend gemaakt.
Bekijk het verslag van de vorige Adnight
- Dirk Jan de Krom, Concept Producer bij Achtung! McGarryBowen
- Claire Daemen, Account Manager bij Isobar
- Denise Willigers, Senior Account Manager bij VICE, Virtue
- Rose Zandvliet, Hoofdredacteur Digital bij Talpa Radio
- Wybe Sallows, Strategy Director bij CODE D’AZUR
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!