Consument vindt reclamedrukwerk leuk en besparend

Het aanbod van ongeadresseerd reclamedrukwerk neemt nog steeds toe, maar de waardering bij de consument ook. Dat blijkt uit een gezamenlijk trendonderzoek van o.a. DMSA en Veldkamp/Marktonderzoek.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het gemiddeld Nederlands gezin krijgt wekelijks tussen de 25 en 30 folders in de brievenbus. Dat is 75 procent meer dan tien jaar geleden. Voor 70 procent van de consumenten is dat wel genoeg, maar 21 procent kan er nooit genoeg van krijgen. Ruim eenderde (38 procent) bekijkt ze meteen, en tweederde (64 procent) in elk geval nog dezelfde dag. Bijna 40 procent van de folders wordt door meer dan één gezinslid bekeken.

Het rapportcijfer is niet erg hoog: 6,2. Maar dat is hoger dan de 5,9 van een paar jaar geleden, en ook hoger dan voor de meeste andere vormen van reclame. Het aandeel dat een positieve houding heeft tegenover reclamedrukwerk is omhoog gegaan, en de waardering op onderdelen is hoog: ruim 80 procent vindt de folders duidelijk, informatief, vakkundig gemaakt en aansprekend. Het succes van brievenbusreclame heeft misschien ook iets te maken met Hollandse zuinigheid: 87 procent meent door postreclame geld te besparen, en ruim eenderde geeft zelfs aan dat dit regelmatig het geval is.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie