Lijstjestijd! Morgen komen we met de uitslag van de poll "Communicatieblunder van 2009". Nu de cijfers over 2009.
Het is nog steeds hetzelfde beeld als in voorgaande jaren: de communicatieprofessional consumeert met volle teugen maar heeft moeite om te participeren. Van alle nieuwsbrieven die de Adformatie Groep verstuurt wordt die van Communicatie Online het best gelezen. Dat zien we in de wekelijkse bezoekcijfers, maar niet in de reacties. In het jaar van de crisis en de Mexicaanse griep zou er genoeg stof moeten zijn om over te bakkeleien, maar de communicatieprofessional wil er niet aan. Al is het tijdperk van zenden voorbij. Transparantie is the thing to do.
Opvallend: de naam Communicatie zorgt vaak voor verwarring:
'Onze Senseo heeft nr. HD 7824 wilt U de nodige maatregelen treffen [ontkalking etc.]'
Zegt dat iets over onze vindbaarheid bij zoekmachines? Of over de slechte communicatie van de grote merken?
Klachten over de service van Nuon, UPC of Philips vinden we regelmatig terug in onze mailbox. Ook de top-3 meest gelezen berichten is wat dat betreft een teken aan de wand.
Is dat erg? Moeten discussies niet binnen de groep communicatieprofessionals blijven? Ik vind van niet. Consumentenreacties zeggen heel veel over de strategie en het imago van een merk. En dat willen we graag horen.
Algemene cijfers over 2009
637 nieuwsberichten (642 reacties)
81 opinieberichten (421 reacties)
125 switchberichten
Top-10 meeste reacties
Top-10 meest gelezen
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!