Co-buying is niet populair

Co-buying, het gezamenlijk inkopen van producten op internet, is in Nederland niet populair. Uit onderzoek van Blauw Research uit Rotterdam blijkt dat slechts 1% van de Nederlandse internetters wel eens aan een co-buy heeft deelgenomen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Bijna 25% van de Nederlandse internetters is bekend met het gezamenlijk kopen via internet. Ongeveer 60% weet niet wat co-buying betekent en 17% weet het niet precies. De meest bekende en meest bezochte co-buy site is LetsBuyIt (61%). Een kwart van de internetters kent Samenkopen en 17% is bekend met de site van Nokdown. Overigens verkeert LetsBuyIt momenteel in surseance van betaling en heeft Nokdown haar activiteiten inmiddels beëindigd.

De belangrijkste reden om aan een co-buying mee te doen, is dat het product dat men zoekt wordt aangeboden op de co-buysite (34%). Ook het prijsvoordeel dat de consument kan behalen wordt veel genoemd arg argument (22%) . Veelgenoemde redenen om juist niet mee te doen aan een co-buy, zijn onbekendheid met het principe, de omslachtigheid, ‘geen interesse’ en ‘onbetrouwbaarheid’.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie