Chipotle & The Scarecrow – voor een betere wereld

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Chipotle, de Amerikaanse Mexican Grill-keten, zet de aanval in op de bioindustrie. Opnieuw met een animatiefilmpje.

'Cultivate a better world'
In het filmpje ‘The Scarecrow’ van ruim drie minuten lang, wordt 'Big Food', de bio-industrie, aangevallen.

De maatschappij in het filmpje is een dystopie waarin een vogelverschrikker lijdt onder de industrie, de voedselproductieketen en de massaliteit waarin hij werkt. Als hij 's avond naar zijn boerderij in de leegte terugkeert, ziet hij een peper groeien. En dan ziet hij het licht.
Het is Chipotle naar eigen zeggen niet te doen om meer mensen naar hun restaurants te krijgen, maar het gaat om , het veranderen van de huidige situatie.

Alles wat The Scarecrow betreft, is licht qua branding/branded content. Het is natuurlijk wel de bedoeling de merknaam Chipotle op gegeven moment gelinkt wordt aan gezonder eten en gebruik van lokale producten. Maar bijvoorbeeld de peper die de vogelverschrikker plukt, is - heel toevallig – onderdeel van het logo van Chipotle.

Niet perfect
Het is niet zozeer dat Chipotle zich al perfect acht, want , maar het is de bedoeling dat het op termijn beter wordt, meent het bedrijf.

Er is ook een die gratis is te downloaden.

Het is dat er in 2014 nog vier van dit soort films onder de noemer 'Farmed and Dangerous’ komen. Ze zullen per stuk zo'n 40 minuten lang duren.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie