Premium

‘Carlsberg blijkt na ’s werelds beste biermerk, ook ’s werelds beste kapper’

72andSunny Amsterdam ontwikkelde de nieuwe commercial van het Deense biermerk.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De commercial maakt onderdeel uit van de internationale ‘If Carlsberg did’-campagne.

Het biermerk brengt in de film - met een flinke kwinkslag - hoe ’s werelds beste kapperszaak eruit zou moeten zien: zonder ellenlange rijen, ongemakkelijke gesprekken en confronterende spiegels.

De ‘If Carlsberg did Haircuts’-commercial moet de toewijding van het merk laten zien, die nodig is bij het leveren van de beste kwaliteit. In elk detail van het productieproces.

‘Scherp gestileerde honden, scheerapparaten die juist haar gegeven en een opgepompt kapperskwartet die je kapsel van alle kanten piekfijn in orde maken. Het zou alleen kunnen als Carlsberg zich volledig zou toeleggen op het kappersvak.&;, aldus de managing director van , Nic Owen.

De campagne wordt eerst op de Britse en Zweedse markt gelanceerd, voordat de videos ook internationaal worden uitgerold. Naast de hoofdfilm, worden er kortere versie&;s gepubliceerd online en op tv.

Credits:
Agency: 72andSunny Amsterdam:
Executive Creative Director: Carlo Cavallone
Creative Director: Matt Heck
Writer: Jorge Brandao
Designer: Pauline Sall
Writer: Carlos Font
Designer: Juan Carlos Alonso
Designer: Domingo De Villa
Managing Director: Nic Owen
Brand Director: Brendan Bell
Brand Manager: Su May Tan
Brand Coordinator: Henry Poynor
Director of Film Production: Stephanie Oakley
Film Producer: Eline Bakker, Jennifer Cursio
Group Business Affairs Director: Madelon Pol
Business Affairs Director: Nora Adams
Director of Strategy: Stephanie Feeney
Director of Communications Strategy: Simon Summerscales
Lead Strategist: Danny Feeney
Strategist: Daniel Asplund
 
CLIENT: Carlsberg
Vice President Carlsberg brand, Global: Mikkel Pilemand
Group Senior Creative Manager: Thomas Busch
 
FILM:
Production Company: DIVISION
Director: François Rousselet
Executive Producer: Jules de Chateleux
Line Producer: Christelle Tastet
DOP: Nicolas Loir
Art Department: Roger Belles
 Edit Company: Trim Editing London
Editor: Dominic Leung
Assistant editor: Elise Butt, Fouad Gaber
Producer: Harriet Cawley, Jemma Daniel
Color Grading:Home Digital Pictures
Colorist: Muriel Archambaud
Head of postproduction: Bianca Benloukil
PostHouse: MATHEMATIC.TV
Supervisor : Yann Aldabe
PostProducer: Guillaume Marien
Audio Post Facility: Wave Studios Amsterdam
Sound Design and Mix: Alex NichollsLee
Audio Post Production: Ben Tomlin, Mirjam Gevers

MUSIC: Capitaine Plouf Paris
Arranger/ Beat Boxer: Tez
Singers: Audrey Gbaguidi, Rashad Zioui
Engineer/producer: Sebastien Cannas
Music Consultant: Amp.Amsterdam
Publishing: Universal Publishing

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie