Bureau Natwerk presenteert nieuw ‘skinny’ mixdrankje: Sterkwater

Het drankje is een mix tussen alcohol en bruiswater

‘De minste calorieën voor de prijs van een biertje.’ Dat is de slogan van Sterkwater, het nieuwe mixdrankje van reclamebureau Natwerk. Ontwikkelaars Frank de Ruwe (Natwerk), Reinier Steures (Natwerk) en Matteo Lo Prete (Bello Limoncello) presenteerden de alcoholische versnapering donderdagavond in Amsterdam.

Het drankje is ‘dieet-proof’, aldus de makers. Sterkwater bestaat uit licht bruisend sodawater en alcohol (4,5%). Om het extra smaak te geven, kun je er verse komkommer, munt, gember, basilicum, of een schijfje limoen in doen.

Rapper Extince, bekend van de eerste Nederlandse hiphop-hit Spraakwater, maakte speciaal voor de lancering het nummer Sterkwater. 

Een flesje Sterkwater bevat 69 kcal per flesje (275 ml) en is in vergelijking met andere alcoholische dranken caloriearm. Het kost in de kroeg € 3,50 en is daarmee vergelijkbaar met de prijs van een biertje.

Sterkwater is alweer de derde alcoholische drank die Natwerk op de markt brengt. Het creatieve bureau kwam in 2015 met Broesko (lambrusco) en in 2016 met Bello Limoncello. Beide producten hebben inmiddels zelfstandige bv’s. Lees meer.

Het nieuwe drankje Sterkwater is vanaf vandaag verkrijgbaar bij Sterk Amsterdam, drankdozijn.nl en verschillende horecagelegenheden, waaronder Hannekes Boom, Mojo Amsterdam en de Groene Vlinder.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie