Boodschapp, het initiatief van Jeroen de Bakker, is failliet verklaard. Dat maakt Boodschapp bekend op de eigen site. Boodschapp, de naam van een smartphone-applicatie die voedingsproducten in de supermarkt met elkaar vergelijkt, werd begin 2012 gelanceerd. De Bakker, consument én vader van twee kinderen, lichtte de lancering destijds toe: ‘Ik stond een tijd geleden voor het schap met rijstwafels en vroeg me af welke ik moest kiezen. Huismerk of bijvoorbeeld Zonnatura? Welke is beter voor mijn kinderen? Waarom is dat niet inzichtelijk? Zo werd het idee van Boodschapp geboren.’
Het idee werd binnen Lab1111, toentertijd het bureau waar De Bakker in zat, verder uitgewerkt met zijn collega's Martijn Sengers en Remko Posthuma.
Later werden Boodschapp Glutenvrij en Goodso, een webwinkel voor glutenvrije producten toegevoegd aan het concept. Vorige week meldde De Bakker: ‘Vandaag strandt helaas onze missie, Boodschapp is gisteren failliet verklaard en houdt op te bestaan. We stoppen na 33 maanden met het helpen van consumenten gezonder te laten eten door het inzichtelijk maken van de samenstelling van voedingsmiddelen.’ De diensten Boodschapp, Boodschapp Glutenvrij en Goodso worden niet meer onderhouden.
Volgens De Bakker was er veel interesse bij meer dan 200 duizend gebruikers, waarvan volgens hem 70 procent koos voor producten met een betere samenstelling. Ondanks dat is Boodschapp er niet in geslaagd om de derde financieringsronde van de startup op tijd rond te krijgen. De Bakker: ‘We waren gewoonweg nog niet ver genoeg in het aantonen van een duurzaam verdienmodel.’
In samenspraak met de curator, mr. M.S. Breeman, wordt onderzocht of Boodschapp nog in enige vorm kan doorstarten.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!