Bekende vrouwen slaan niet aan in reclame

Bekende Nederlandse vrouwen inzetten voor de promotie van een product heeft weinig zin, schrijft Het Parool.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De doelgroep van vrouwen van 30 jaar en ouder is daar in elk geval weinig gevoelig voor, zeker niet als het gaat om haarproducten. Dat blijkt uit onderzoek van Motivaction onder zevenhonderd vrouwen.

Het is hoogstens een handjevol jonge vrouwen tussen de 20 en 30 jaar dat zich laat beïnvloeden door BN'ers. Voorbeeldvrouwen zijn dan vooral Lieke van Lexmond, Wendy van Dijk en Yolanthe Cabau van Kasbergen. Van de groep van 30 jaar en ouder zegt bijna 95 procent dat ze zich helemaal niet laten leiden door een bekend gezicht. Bij vrouwen tussen de 20 en 30 jaar zegt 85 procent dat.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie