‘Het instellen van een denktank lijkt me een interessante gedachte’, schrijft Balkenende in een brief aan Hillen. De CMC-preses had de premier begin dit jaar eveneens per brief voorgesteld om reclameprofessionals en beleidsmakers samen ‘mogelijkheden van gewenste gedragsverandering in kaart te brengen en te analyseren’.
Balkenende zegt Hillens analyse inzake het aanpakken van maatschappelijke problemen te delen en wil ‘graag gebruikmaken’ van CMC’s kennis en expertise. Volgens de premier is ’de inzet van communicatie onontbeerlijk’, maar wil hij niet vooruitlopen op de installatie van de bewindslieden, die vandaag plaatsvindt.
‘In het verleden gevoerde campagnes laten zien dat een positieve benadering effectief kan zijn. Ik denk hierbij aan de BOB-campagnes zoals die door de minister van Verkeer en waterstaat zijn gevoerd. En ook voorbeelden in het buitenland laten zien dat een positieve benadering werkt.’
Zie ook Adfoblog.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!