Workmail, de nieuwe e-mail- en digitalekalenderdienst is een nieuwe stap in Amazons proces van het veranderen van een e-commercegigant in een grote speler in bedrijfstechnologie.
Nieuwe stap
Wall Street Journal geeft aan dat deze nieuwe stap laat zien hoe grote technologische bedrijven als Amazon, Google, Facebook, en ook nog steeds Microsoft, de werkomgeving van consumenten zien als een terrein waar ook gevochten kan worden om klanten en geld.
De markt van e-maildiensten is, ondanks alle sociale media, weliswaar een volle, maar Jeff Bezos' onderneming meent dat er nog heel wat gewonnen kan worden. Amazon meldt dat veel mensen niet tevreden zijn met de huidige mogelijkheden van e-mail. ‘Veel oplossingen om het e-mailen makkelijker en veiliger te maken zijn duur en ingewikkeld.’
Microsoft
Het nieuwe Workmail stelt werknemers in staat hun Microsoft Outlook of andere e-mailprogramma's gewoon te gebruiken, maar de onzichtbare technologie met met die van Amazon worden vervangen. Veel van die technologie is van Microsoft, die nog steeds het grootste deel van werkmail voor zijn rekening neemt.
Op deze manier kan het voor werkgevers makkelijker worden om van e-mailtechnologie te switchen, dat is nu nog vaak te ingewikkeld.
Privacy
Workmail (vanaf het voorjaar) gaat via het netwerk van Amazon-servers en de berichten kunnen versleuteld worden, wat meer privacy moet garanderen.
De bedrijven krijgen controle over de sleutels om de e-mails te kunnen lezen.
Wall Street Journal geeft aan dat dit vooral voor Europa, voorzichtiger als het gaat om privacy, aantrekkelijk kan zijn.
Amazon heeft al Amazon Simple Email Service (Amazon SES).
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!