7 geheimen voor ondernemers over mobile marketing

Veel grote merken hebben al enkele jaren de mogelijkheden van mobile marketing ontdekt. Hierbij de zeven geheimen voor ondernemers om mobiel in te zetten.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

1. Iedereen is al mobiel. Echt... Echt! 62 procent van alle mobiele telefoons in Nederland is een smartphone en 32 procent van alle huishoudens heeft een tablet. Hierdoor kan de Mobiel als volwassen massamedium worden beschouwd.

2. Business apps verlagen je kosten. Innoveer! Digitalisering en mobilisatie maken dat bedrijven niet alleen gaan kijken of ze een app willen of hoe ze mobile in moeten zetten. Het maakt vooral dat ze naar hun hele business gaan kijken. Zo is er een gemeente die zijn onderhoudsafdeling laat werken met een tablet. Dankzij deze manier van werk inplannen en dus realtime coordinatie, bespaart deze gemeente meer dan 70.000 Euro per jaar. Een andere organisatie werkt totaal papierloos en bespaart op die manier enorm in kosten en ondervindt vooral een grotere tevredenheid bij haar klanten. Bedrijven zien mobile als een kans om zichzelf en hun manier van werken opnieuw uit te vinden. Dit is niet alleen een kans, maar wellicht ook een natuurlijke selectie om met je tijd mee te gaan. Want doe je dit niet, dan zou je wel eens op een achterstand kunnen komen. Dus grijp die kans en innoveer!

3. Mensen kopen spullen via hun smartphone. Volgens marketingfacts cijfers kunnen we een verdubbeling verwachten van de verkoop via mobile devices. Als we even bedenken dat meer dan de helft van de retailers nog geen webshop heeft, volgens cijfers van ING. Hoe staat het dan met retailers en de verkoop via mobile devices? Of mensen nu liever shoppen via een mobiele site of een app, laat ik voor nu in het midden. Dat mensen willen shoppen via mobile is een feit. Dus retailers, grijp deze kans!

4. Mensen met een iPhone kopen meer Onlangs kwam een onderzoek uit dat de meeste mobiele aankopen gedaan werden door bezitters van een iphone. Gouden tip voor ondernemers die zich afvragen voor welk platform een app te ontwikkelen en omzet te vergroten via mcommerce. Begin met een iPhone of iPad app.

5. Mobile is een kans voor lokale ondernemers Zoekopdrachten op smartphones zijn ‘on the go’ meestal gericht op lokale bedrijven. Ik loop bijvoorbeeld in de stad en zoek een winkel. Google geeft aan dat 70% van deze lokaal gerichte zoekopdrachten leidt tot actie als een bezoek of zelfs een aankoop. Zoekresultaten binnen Google en tevens je website geschikt maken voor mobiel, zijn dus de eerste stappen voor een ondernemer om lokaal meer klanten te genereren.

6. Kans: mobile advertising Als adverteerder wil je zichtbaar zijn, daar waar je klant zich bevindt. Als we dan heel even kijken naar de cijfers onder punt 1 is het erg verbazingwekkend dat adverteerders de weg naar mobile devices maar moeilijk kunnen vinden. Adverteren binnen apps is een grote kans. Zeker het gebruik van video of het aanbieden van coupons. Denk ook maar eens aan de inzet van mobile binnen je loyaltyprogramma.

7. Adapt or die Duidelijk mag zijn dat de wereld om ons heen mobile is. Naast social, is mobile happening. Ik denk niet dat het de vraag is of je als bedrijf iets met al deze ontwikkelingen moet. Dit is de wereld zoals hij nu is. Als bedrijf is het dus adapt... or die.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie