2013 het jaar van de grote doorbraak van Smartphone en Tablet advertising?

Reclame kijken, maar waarop? TV, Smartphone, Tablet, Overal? Reclame kijken is pas leuk als je zelf kunt kiezen en kijken wanneer jij het wilt. Smartphone en tablet zijn devices die 60% van alle Nederlanders inmiddels dagelijks gebruiken.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat doen we waar en wanneer we dat willen. Voor info, communicatie of gewoon om even te zijn. Dat doen we met z’n allen ongeveer 4 uur per dag en dat gebruik zal alleen maar toenemen.

Als je een van je devices gebruikt, wil je best onderbroken worden door advertising als die maar relevant, goed getarged en, nog mooier, gepersonaliseerd is. Je kunt bij gepersonaliseerde commercials kijken wanneer jij het wilt. De aankondiging voor zo’n commercial valt namelijk in je email of sms inbox naar binnen. Er wordt niets afgespeeld totdat jij je email hebt geopend of een SMS met link hebt geactiveerd. Handig, makkelijk en allerbelangrijkst: je wordt niet gestoord. Een mail is een mail en een SMS een SMS en die bekijk je wanneer jij dat wilt. Het traditionele advertentiemodel wordt nog steeds gepraktiseerd met de instelling veel schieten en weinig raken. Gelukkig wordt elke beweging van een commercial op Smart of Tablet geregistreerd.

Dus waar blijft dat geniale vanuit de consument geredeneerde advertentie concept?
En dan bedoel ik niet slimmigheidjes als het 2e scherm reageert op geluid van de tv die dan een
commercial activeert waar ik net niet op zit te wachten. Volgens mij is het heel simpel laat de consument op Smartphone/Tablet zelf bepalen wanneer ze naar hun commercials kunnen kijken. Dan heb je een podium gecreëerd waarbij je zelf kunt kiezen voor advertising of niet. Hett Zou voor adverteerders best wel eens gunstig kunnen zij qua bereik, engagement en conversie wanneer een consument berichten ontvangt, maar zelf bepaald wanneer er gekeken of/en geactiveerd wordt.

Met interactiviteit en techniek na een boodschap op Smartphone en Tablet vindt de markt een consumenten- vriendelijk advertentiemodel dat overigens nu al operationeel is. Smartphones en tablets, ze bestaan samen ruim 7 jaar en elk jaar weer wordt er geschreven en geroepen dat dit het jaar wordt van de grote doorbraak... Ik heb het nog nooit geroepen, maar als er een tijd komt dat consumenten

- zelf kunnen bepalen wanneer zij advertising willen zien,
- die ook kunnen activeren wanneer zij dat willen
- er interactief mee kunnen zijn
dan durf ik best te schrijven dat 2013 het jaar van de grote doorbraak van advertising op Smartphones en Tablets zal zijn.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie