The Creator Show wijst gebruikers op nieuwe toepassingen van het platform en biedt bekende vloggers een podium om over hun ervaringen te vertellen. 'Vloggen wordt steeds populairder en van wie kun je dat beter leren dan van bekende vloggers?', aldus Rob Polonsky, YouTube-producer en presentator van de show.
Investeren in community
Met de groeiende concurrentie van videoplatforms als AOL, Vimeo, Vessel en ook Facebook, wordt het volgens Susan Wojcicki, CEO van YouTube, steeds belangrijker om te investeren in de community. Vanuit concurrerende platforms wordt er steeds meer getrokken aan succesvolle YouTube-creators om op hun platform video's te uploaden.
Steeds meer (vooral Amerikaanse en Duitse) creators zijn bijvoorbeeld ontevreden over de verdeling van advertentie-inkomsten, waardoor ze sneller geneigd zouden zijn om over te stappen naar een concurrent. Wojcicki: 'Naast een handige tool om creators tevreden en betrokken te houden, is The Creator Show ook goede propaganda. We bieden ze, naast een eigen kanaal, een extra podium om hun verhaal te doen.'
YouTube Spaces
Naast de show zijn er inmiddels vier 'YouTube Spaces' geopend in London, Los Angeles, Tokio en New York, waar creators gebruik kunnen maken van de modernste productiefaciliteiten. Polonsky: 'De eerste twee afleveringen zijn opgenomen vanuit New York, maar het idee is om uiteindelijk de wereld rond te gaan met The Creator Show'.
Het YouTube-kanaal van The Creator Show heeft inmiddels rond de 97.000 subscribers en de tweede aflevering scoort rond de 18.000 views.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!