De meeting werd met ruim 1200 fans drukbezocht, ondanks dat de locatie pas twee uur van tevoren bekend werd gemaakt. In De Hallen Studio's in Amsterdam-West konden jongens en meisjes een handtekening krijgen of op de foto met hun idool.
YouTube is een groeimotor voor Nederlands talent, zo laten Teske de Schepper en Enzo Knol zien. Door hun authentieke video's en vermogen om kijkers aan zich te binden, hebben beide sterren in korte tijd een enorme schare fans opgebouwd. De video's op het kanaal van Teske zijn meer dan 21 miljoen keer bekeken en Enzo heeft maar liefst 442.000 abonnees op zijn YouTube-kanaal. Een groeiende groep YouTubers kan inmiddels leven van de (advertentie-)inkomsten via en dankzij hun YouTube kanaal.
Chris Klapwijk, verantwoordelijk voor strategische partnerships bij YouTube in de UK en Benelux: 'Wij merken dat lang nog niet iedereen op de hoogte is van wat er speelt op het digitale platform. Wat onze ouders met de Beatles hadden, hebben de jongeren van tegenwoordig met Enzo of Teske. Het is tweeledig, want we willen aan adverteerders laten zien dat dit speelt en vanuit mijn rol is dit het perfecte moment om jong talent aan te moedigen. Je hoeft geen gevestigd productiebedrijf te zijn om wereldwijd bereik te genereren en wie weet loopt tussen de bezoekers van vandaag wel de nieuwe Enzo.'
Foto's - Ernst van Deursen
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!