Het sociale videoplatform viert dit jaar zijn tiende verjaardag, met onder andere de verkiezing van de populairste commercial in tien jaar YouTube. Gebruikers konden – mits ingelogd – een stem uitbrengen op één van de twintig meest bekeken commercials via #10YearsofYouTubeAds.
In de winnende commercial van Turkish Airlines, proberen Bryant en Messi elkaar over de hele wereld af te troeven om de leukste selfie te maken. De video is een vervolg van de vergelijkbare spot uit 2012.
Andrew Keller, CEO van het verantwoordelijke reclamebureau Crispin Porter + Bogusky, zegt tegenover AdWeek dat de 'Selfie Shoot-out' de juiste ingrediënten had om te scoren op YouTube. Keller: 'Twee van 's werelds bekendste sporters, een goed idee en een geweldig platform om ons werk op te delen.'
Hieronder de vijf populairste commercials:
5. Dove: 'Real Beauty Sketches'
Bureaus: Ogilvy Brazil, Mindshare
Regisseur: John X. Carey (Paranoid)
Jaar: 2013
Views: 65 miljoen
4. Volvo: 'Epic Split'
Bureau: Forsman & Bodenfors
Regisseur: Andreas Nilsson (Folke Film)
Jaar: 2013
Views: 79 miljoen
3. Always: 'Like a Girl'
Bureaus: Leo Burnett, Starcom MediaVest Group
Regisseur: Lauren Greenfield (Chelsea Pictures)
Jaar: 2014
Views: 57 miljoen
2. Volkswagen: 'The Force'
Bureaus: Deutsch L.A., Mediacon
Regisseur: Lance Acord (Park Pictures)
Jaar: 2011
Views: 62 miljoen
1. Turkish Airlines: 'The Selfie Shootout'
Bureaus: Crispin Porter & Bogusky, Starcom
Regisseur: Joseph Kahn (HSI)
Jaar: 2013
Views: 140 miljoen
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!