Premium

Willen we een filterlaagje op wc-water, zodat er geen vieze geurtjes ontstaan?

Top of Flop? De V.I.Poo-spray.

Tekst: Lotte Monster

Gezellig langs bij vrienden, gewoon omdat het kan. Met een hapje, een drankje en een sterk verhaal. En dan voel je dat je ontzettend nodig naar de wc moet, niet voor een kleine, maar een grote boodschap. Volgens V.I.Poo voor veel mensen een nachtmerrie, maar zij hebben de oplossing gevonden. Een spray die een filterlaagje vormt op het water, zodat er geen vieze geurtjes te ruiken zijn.

Geurclaims zijn geloofwaardig

De commercial is regelmatig op tv te zien. Dit resulteert in een redelijk hoge bekendheid, maar liefst twee op de vijf mensen kennen het. Mannen hebben minder vaak dan vrouwen van V.I. Poo gehoord, slechts 20 procent van de mannen heeft er wel eens iets over gehoord.

Een geurvrij toiletbezoek, dat kan volgens veel respondenten met V.I.Poo, een grote meerderheid gelooft deze claim. Dat V.I.Poo een filter op het water vormt, wordt door 44 procent geloofd en dat de nare luchtjes hieronder wegblijven door ongeveer één derde (eenzelfde groep gelooft hier juist niet in). Er is dus relatief weinig ongeloof over de claims.

Een geloofwaardig product dus. En meer dan een derde vindt het product ook relevant en uniek. Twee op de vijf respondenten willen het product zelfs aanschaffen. Tot de prijs bekend wordt. Dan zou nog maar een minimale 6 procent het product aanschaffen.

Onbetaalbare topper

V.I.Poo lijkt met name vrouwen, die iets meer gene lijken te ervaren rondom toiletbezoeken, te interesseren. Maar er is wel een grote groep die zich zorgen maakt om het milieu. ‘Ik denk niet dat het milieuvriendelijk is.’ Nederlanders worden steeds meer milieubewust, dus houd hier rekening mee.

Het product V.I.Poo is top, maar de aankoopintentie is bijzonder laag na het bekendmaken van de prijs. Het is zaak voor het merk om mensen kennis te laten maken met het product. Veel respondenten willen het namelijk best een keertje proberen en zijn erg benieuwd of het werkt. Overtuig de Nederlander van de werking en V.I.Poo verovert de wc-wereld.

 Voor deze concepttest zijn in maart 2016 154 Nederlanders ondervraagd.

*Lotte Monster is research consultant bij SAMR (SmartAgent MarketResponse)

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie