Vorige week is in het Filmhuis Den Haag de campagne ‘We Are Who We Become’ gelanceerd, een campagne die het belang en de waarde van sport in de ontwikkeling van jongeren over de hele wereld moet onderstrepen.
In ‘We Are Who We Become’ zien we vijf Zuid-Afrikaanse jongeren die allen problemen in hun leven met sport wisten te overwinnen. Deze verhalen zijn vastgelegd in een commercial, vijf videoportretten en een fotoboek. De website www.wearewhowebecome.com vormt de centrale spil van de campagne.
The Kennedys
De films zijn geproduceerd en geregisseerd door Nanno Jiskoot in samenwerking met The Kennedys, het talentprogramma van Wieden+Kennedy Amsterdam. Jiskoot en The Kennedys hebben samen het creatieve concept ontwikkeld voor de campagne waarna Jiskoot naar Kaapstad is afgereisd om daar de verhalen van Zuid-Afrikaanse jongeren vast te leggen.
‘We Are Who We Become’ is een campagne van het Sport for Development-programma van Right To Play Nederland, KNVB WorldCoaches en International Sports Alliance in samenwerking met het ministerie van Buitenlandse Zaken.