Wayne Parker Kent had al een tijd ambities om uit te breiden naar het buitenland. Nu Mediahuis een minderheidsbelang heeft genomen in de online uitgever, wordt deze ambitie werkelijkheid.
Slaven Mandic, CEO van Wayne Parker Kent: 'Op deze manier willen we niet alleen onze koploperspositie op het gebied van contentmarketing vasthouden, maar deze ook uitbreiden naar de Belgische markt. We zien dat veel adverteerders zich in beide markten bevinden en graag die brug willen slaan.'
De uitbreiding werd bekendgemaakt in The Brief, de podcast die Wayne Parker Kent tweewekelijks uitgeeft. In de aflevering was Gert Ysebaert. Hij zegt: 'Hoewel de focus in eerste instantie lag op verdere groei binnen de Nederlandse markt, ben ik zeer tevreden dat we dit succesvolle businessmodel nu al in de vorm van een joint-venture in België kunnen gaan uitrollen. Wayne Parker Kent slaagt er vandaag in om interessante doelgroepen zoals jonge vrouwen, actieve mannen of foodies, zeer gericht te bereiken met verhalen die speciaal voor hen ontwikkeld zijn. Dit vormt een perfecte aanvulling bij onze sterke nieuwsmerken die vanuit hun journalistieke eigenheid net een zo breed mogelijk publiek bereiken. Op die manier zetten we een complementair aanbod in de markt, zowel naar lezersdoelgroep als naar advertentiemarkt toe.'
Het Belgische kantoor van Wayne Parker Kent komt net als het hoofdkantoor van Mediahuis België in Antwerpen. Frank Goren (foto boven), die het afgelopen jaar Wayne Parker Kents contentmarketingbureau The Agency leidde, wordt CEO van de Belgische tak.
Lokale redacties
De vier titels NSMBL, Culy, Manners en Famme krijgen lokale redacties en een lokaal accountmanagementteam. The Agency blijft vanuit Amsterdam actief betrokken bij het ontwikkelen van commerciële proposities voor klanten in België.
De podcast met Gert Ysebaert is hieronder te beluisteren
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!