ComScore onderzocht het.
Aankopen via de tablet:
Kleding en accessoires (54 procent)
Boeken (geen e-books) 29 procent
Tickets (24 procent)
Dagelijkse aanbiedingen/kortingsbonnen (23 procent)
Elektronica en huishoudelijke apparaten (22 procent)
Aankopen via de smartphone:
Kleding en accessoires (39 procent)
Tickets (24 procent)
Boeken (geen e-books) 23 procent
Maaltijden (afhaal- en bezorgmaaltijden) 22 procent
Elektronica en huishoudelijke apparaten (21 procent)
Dagelijkse aanbiedingen/kortingsbonnen (21 procent)
Ze kopen dus min of meer het zelfde op, maar op de tablet worden meer niet-retailproducten gekocht als hotelovernachtingen (15 procent, tegenover 9 procent via de mobiel), vliegtickets (13 procent tegenover 8 procent) en autohuur (9 procent tegenover 4 procent).
De prijs is met 73 procent voor smartphonegebruikers de invloedrijkste factor. Daarna volgen klantenreviews ( 35 procent), mobile coupons (33 procent), beoordelingen van experts (24 procent) en voordelen van de winkel (23 procent).
Sociale sites, gesponsord door bedrijven (19 procent) en persoonlijke aanbevelingen (18 procent) worden ook meegenomen.
Bron: MarketingCharts
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!