Wat kopen consumenten op hun tablets en smartphones?

M-commerce groeit in de VS. In het tweede kwartaal van dit jaar gaven consumenten zo'n 4,7 miljard dollar uit via m-commerce. Maar wat kopen ze nu precies?

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

onderzocht het.

Aankopen via de tablet:

Kleding en accessoires (54 procent)
Boeken (geen e-books) 29 procent
Tickets (24 procent)
Dagelijkse aanbiedingen/kortingsbonnen (23 procent)
Elektronica en huishoudelijke apparaten (22 procent)

Aankopen via de smartphone:
Kleding en accessoires (39 procent)
Tickets (24 procent)
Boeken (geen e-books) 23 procent
Maaltijden (afhaal- en bezorgmaaltijden) 22 procent
Elektronica en huishoudelijke apparaten (21 procent)
Dagelijkse aanbiedingen/kortingsbonnen (21 procent)

Ze kopen dus min of meer het zelfde op, maar op de tablet worden meer niet-retailproducten gekocht als hotelovernachtingen (15 procent, tegenover 9 procent via de mobiel), vliegtickets (13 procent tegenover 8 procent) en autohuur (9 procent tegenover 4 procent).

De prijs is met 73 procent voor smartphonegebruikers de invloedrijkste factor. Daarna volgen klantenreviews ( 35 procent), mobile coupons (33 procent), beoordelingen van experts (24 procent) en voordelen van de winkel (23 procent).

Sociale sites, gesponsord door bedrijven (19 procent) en persoonlijke aanbevelingen (18 procent) worden ook meegenomen.

Bron:

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie