Vier bekende artiesten steken Vivaldi in een nieuw jasje

Het is een merkcampagne voor kledingmerk Napapijri

Kledingmerk Napapijri (bekend van de Skidoo jack en de Rainforest jas) wil jonge stedelingen aanspreken met een nieuwe campagne. Doel: het Italiaanse Napapijri herpositioneren als ‘urban merk’. Bureau First day of Spring bedacht een internationale actie, waarbij vier jonge artiesten die vier jaargetijden van Vivaldi opnieuw uitbrengen.

Iedere artiest kreeg een eigen seizoen:

  • Herfst - Sharon Doorson (Amsterdam)
  • Winter - Jan Blomqvist (Berlijn)
  • Lente - Tokimonsta (Los Angeles)
  • Zomer - Raleigh Ritchie (London) (bekend uit Game of Thrones)

Eigen interpretatie
Peter Kan van First Day of Spring: ‘Iedere artiest maakte zijn eigen interpretatie van een Vivaldi-seizoen. Voor de video namen de artiesten ons mee naar inspirerende plekken in hun eigen stad.’

Drie fases
De campagne verloopt in drie fases: een digitale pre-campagne, een live-ervaring voor fans en pers tijdens Bread & Butter in Berlijn en een digitale na-fase. In de eerste fase werd de trailer verspreid onder pers en fans van de artiesten. Kan: ‘Een voorbeeld is Raleigh Ritchie, die via zijn Instagram zorgde voor een wereldwijd miljoenen bereik.’

 

 

Muziekervaring
Op Zalando’s modebeurs Bread & Butter in Berlijn (afgelopen weekend) presenteerden First Day of Spring en bureau Wink een ‘muziekervaring’. Dit was een interactieve, multi-sensorische installatie, waarbij mensen door de ruimte heen konden lopen en ondertussen de verschillende interpretaties van de vier jaargetijden hoorden, zagen en voelden. Alle artiesten traden ook op tijdens de beurs.

Verder is de campagne te zien in de Napapijri-winkel in Berlijn, met een aangepaste beleving van de De vier jaargetijden. Vanaf vandaag verspreidt het merk de volledige muziekvideo’s online via internationale pers en de social kanalen van de artiesten.

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie