De plannen voor de gezamenlijke verkiezing werden bekend gemaakt tijdens de CMC nieuwjaarsreceptie, vanavond in het CoolBrands House in Amsterdam. Na een eerste uitreiking vorig jaar in samenwerking met de ADCN, heeft de Vea met verschillende partijen overleg gevoerd over een nieuwe invulling van de verkiezing. Dat resulteerde in het besluit van Vea en BVA om de verkiezing samen te organiseren en daarbij nauw samen te werken met Adformatie. De ADCN steunt dit initiatief.
Vea-voorzitter Ralph Wisbrun: ‘Hiermee bundelen de leidende partijen van de reclame-industrie hun krachten, zodat we er zeker van zijn dat een echte reclameman of –vrouw deze prijs gaat winnen. En geen modeontwerpers of burgemeesters met de eer gaan strijken.’
En BVA-voorzitter Jan Driessen: ‘Tijdens het overleg tussen BVA en Vea werd al snel duidelijk dat voordeel kan worden behaald door de verkiezing niet als afzonderlijk evenement te organiseren. Het leek ons beter de prijs te integreren in het enige bestaande evenement, waarin bureaus en opdrachtgevers al samenwerken om hun topprestaties te eren: de Effie Awards.’
Er wordt intussen hard gewerkt aan de opzet van de verkiezing en de voorbereiding van het evenement. De verkiezing staat voor dit najaar op de agenda.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!