User generated brand games

Na leveranciers van games platforms zoals de Xbox van Microsoft en Wii van Nintendo worden gamers nu ook door fmcg merken gestimuleerd games voor hun favoriete platform te ontwikkelen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Doritos introduceert "Unlock Xbox", een programma waarin videogamers worden gestimuleerd een game concept van maximaal 500 woorden in te zenden. Het concept dient het Doritos brand image weer te geven door de vrijpostigheid en intensiteit van het merk in combinatie met de vorm en smaak te benadrukken.

Uit de inzendingen worden 5 finalisten gekozen. Op basis van deze game concepten worden door Microsoft prototype games voor de Xbox 360 ontwikkeld die beschikbaar worden gesteld via de Doritos , waar bezoekers op hun favoriete game kunnen stemmen. Het winnende game wordt daadwerkelijk door Microsoft in productie genomen en volgend jaar zomer gereleased, meldt AdWeek.

In tegenstelling tot vergelijkbare initiatieven van Microsoft en Nintendo, die zich richten op hobbyisten en beginnende gamestudio's, kan aan het "Unlock Xbox" programma iedereen deelnemen: programmeerkennis en ?ervaring is niet nodig.
Doritos noemt dit "consumer-generated advertising", zelf vind ik dit nog steeds een voorbeeld van user generated games/content. Misschien dekt de term "user generated brand games" de lading wel beter?

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie