Vorige week was de top of flop-sessie van de Vea. We berichtten hier al eerder over de discussie rond interactieve tv, het prikkelende verhaal van Sicco Beerda die erg tegen is.
Sebastiaan van Rijnsoever van Qi was voor omdat hij in Engeland toch erg veel respons ziet op rode knop-acties. Maar ook hij denkt dat er in 2008 geen grote stappen op dit terrein worden gezet.
In totaal kwamen 80 communicatieprofessionals van communicatieadviesbureaus, mediabureaus en adverteerders naar het debat in Felix Meritis in Amsterdam over de Tops en Flops van 2007 op het gebied van interactieve ontwikkelingen.
Top of Flop wordt ieder jaar georganiseerd door de VEA-vakgroep, Evolve 2.0.
Hoewel er links en rechts al het een en ander is verschenen, toch ook hier een korte samenvatting over de Twitter-discussie.
Lot Keijzer van het interactieve deel van mediabureau Kobalt is vóór Twitter (foto links).
'Als je het linkt aan innovatie is het heel goed', zegt ze. 'Bovendien kun je Twitteraars monitoren en dan weet je wat er speelt. Ook voor onderzoek is het een prima middel.'
Igor Milder van Lost Boys (op de foto met de microfoon van Ronnie voor ziin neus) heeft het een tijdje geprobeerd. Lees: hij liet een medewerker voor hem twitteren.
'Een ghosttwitteraar', concludeerde spreekstalmeester Ronnie Overgoor terecht.
Milder zei dat het twitteren volgens hem een puberale Gilles de la Tourette-versie is. Hij vindt het knap dat mensen er tijd voor hebben.
'Het is voor adverteerders niet inzetbaar. Als ik zelf Twitter wil ik ook niet dat er een adverteerder in zit.'
Milder denkt dat je twittert via de pc, ook al denkt iedereen dat het via de mobiel moet. Keijzer weersprak dat: je twittert echt via je mobiel.
Onthutsend is dat beiden toegaven dat er slechts 4.000 Twitteraars in Nederland zijn. Milder vindt dat helemaal niks en Keijzer zegt dat het wel de voorhoede is, de nieuwsmakers. 'Kijk naar effect, niet naar bereik, zegt ze. '
De meerderheid in de zaal was echter echt tegen: Twitter werd benoemd tot flop van het jaar 2007.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!