Gebruikers vielen na een artikel op Buzzfeed afgelopen zaterdag massaal over de vermeende nieuwe plannen van Twitter. Er zou een nieuwe tijdlijn worden geïntroduceerd, waarbij tweets niet chronologisch zijn te zien, maar worden geordend naar relevantie. #RIPTwitter was wereldwijd trending. Twitter zou op deze manier wel erg op Facebook gaan lijken. Sommigen hadden zelfs al een nieuw logo voor Twitter bedacht.
Maar ceo Jack Dorsey ontkrachtte zaterdag de geruchten via zijn eigen medium. 'Ik wil jullie laten weten dat we altijd luisteren. We waren nooit van plan om de timeline te veranderen komende week.' Volgens Dorsey blijft Twitter reak-time, met een live stream. Hij meldt dat Twitter juist nog meer dan ooit een live medium moet worden. 'Daar werken we hard aan.'
Twitter minder populair
Twitter kampt al enige tijd met tegenvallende resultaten en teruglopende gebruikersaantallen. Het doet verschillende experimenten om te kijken hoe de populariteit weer omhoog kan. Een tijdlijn op basis van relevantie lijkt gezien de reacties niet de beste oplossing. Ook de 140 tekens limiet was al eens onderwerp van discussie.
Mede-oprichter Dorsey werd in oktober benoemd tot bestuursvoorzitter. Hij vervulde de functie al op interimbasis sinds Dick Costolo in juni aftrad en kreeg de opdracht de tanende populariteit van Twitter een halt toe te roepen. De onderneming heeft de hooggespannen verwachtingen in de aanloop naar zijn beursgang in november 2013 tot dusver niet kunnen waarmaken. Eind januari stapten vier directeuren op.
Hello Twitter! Regarding #RIPTwitter: I want you all to know we're always listening. We never planned to reorder timelines next week.
— Jack (@jack) February 6, 2016
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!