Bij iedere tweet met de officiële hashtag #EURO2016 plaatst Twitter automatisch een emoji die het EK symboliseert. Elke wedstrijddag wordt tien minuten na het laatste fluitsignaal een lichtshow opgevoerd, waarbij de kleur van de verlichting zal worden bepaald door het land dat die dag de meeste support had op Twitter.
Om fans extra te prikkelen om tweets te sturen, verschijnt een selectie van de 'beste tweets' iedere dag op de Eiffeltoren.
Sowieso pakt Twitter flink uit tijdens het EK. Het bedrijf heeft een batterij creatieve talenten ingehuurd die tijdens het toernooi exclusieve content gaan produceren met Twitter, Vine en Periscope.
Onder hen Sean Kenny (@KennoUTJ), de man achter ‘Will Grigg’s on fire’; Joe Charman (@JoeOnVine), bekend om zijn komische compilaties van trucs op Vine; Spencer FC (@SpencerOwen), een van de bekendste stemmen uit de wereld van eSports; en Pierre Gagnaire (@PierreGagnaire), een Michelin sterrenchef die video’s gaat maken van recepten die zijn gebaseerd op de nationale keuken van de spelende teams.
De Tweets, Vines en Periscopes van deze en andere creatieve talenten zijn te zien op gigantische schermen in Frankrijk, waaronder de tien stadions waarin de wedstrijden worden gespeeld.
Op Vine heeft @EURO2016 zijn eigen kanaal, waarin de beste video’s van de dag terug zijn te zien. Daarnaast brengt Periscope fans midden in de actie. Met uitzendingen vanuit de UEFA-accounts en door UEFA-teamverslaggevers worden fans meegenomen achter de schermen tijdens trainingen, naar de basiskampen van de teams en meer.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!