Dat blijkt uit het Digital Audience Report van het cloudmarketingplatform, Turn. ‘Dit “meest waardevolle publiek” is zo in trek bij marketeers dat zij 24 keer meer advertenties te zien krijgen dan de gemiddelde digitale consument.’ Het premium publiek bindt zich volgens Turn sneller met merken door middel van verschillende kanalen als Facebook en online video advertenties.
Turn meent dat het ‘meest waardevolle publiek’ een aantal karakteristieken gemeen hebben, zoals:
• een inkomen boven de 76.900 dollar per jaar
• tussen de 21-34 jaar oud
• business professionals of studenten
• ze wonen in een stad en houden van buitenlandse reizen
• ze houden van koopjes maar ook van shoppen bij luxere merken
• ze hebben een diverse mediasmaak.
Andere inzichten:
• 85 procent van de digitale elite woont in de VS. Tien procent is woonachtig in Europa, een snel groeiende regio. De verwachting is dat Azië en Zuid-Amerika zullen groeien vanwege het feit dat wereldwijde merken willen beginnen met data driven marketing en RTB in deze nieuwe regio’s.
• Mobile advertentie-impressies blijven goedkoop door de zorg met betrekking tot een betrouwbaar ecosystem en standaarden voor anonieme data targeting. Het gemiddelde globale eCPM voor mobiele advertenties daalde van 1,31 dollar naar 0,72 dollar, een daling van 45 procent.
• Social advertising blijkt kost effectief en begint erg populair te worden. Turn meldt dat het het volume heeft zien groeien van een biljoen impressies per maand. Het gemiddelde eCPM voor social advertising daalde met 20 procent van 0,30 naar 0,24 dollar tussen januari en maart.
• Display en video advertenties blijven dominante markten met een hoge interesse van adverterdeers die goed betalen voor het effectief bereiken van klanten door middel van bekende, big-canvas formaten. Display eCPM steeg met 15,2 procent van 0,92 naar 1,06 dollar. Wereldwijde video eCPM steeg van 9,41 in januari naar 9,99 dollar in maart - een stijging van 6,16 procent.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!