Subsidie voor opleiding vakmanschap creatieve industrie

ROC van Amsterdam steekt financiële bijdrage van Regionaal Investeringsfonds in 'creatieve hotspots'.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het ROCvA had een aanvraag ingediend voor het verder uitbouwen van het Centrum voor Innovatief Vakmanschap voor de creatieve sector, een plaats waar jonge vakmensen terecht kunenn om ideeën om te zetten in producten en diensten. Het voorstel van de scholengemeenschap is als enige aanvraag uit de creatieve sector gehonoreerd.

Het ROCvA wil innovatieve lesprogramma’s ontwikkelen die &;voorzien in de behoefte van het bedrijfsleven.&Onderdeel van de plannen zijn creatieve hotspots, die komen in Amsterdam (de Hallen en op De IJ-oever) en in Hilversum (op het Mediapark) en waar partners van het ROCvA praktijklesen gaat verzorgen, zoals  United, Tolhuistuin, ID&T en House of denim (o.a. HTNK, G-star en Hilfiger).

De onderwijsprogramma’s starten in januari 2015. Dan is ook de kick-off van de , een nieuwe mbo-opleiding voor denim-professionals.

Het Regionaal Investeringsfonds is opgericht om innovatief beroepsonderwijs te stimuleren, waarbij onderwijs en bedrijfsleven nauw samenwerken. Voorwaarde voor projecten is dat de subsidie voor tweederde wordt aangevuld door bedrijven en provincie of gemeente.

 

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie