Strijd tussen online platforms met premium artikelen gaat beginnen

Na Myjour en Elinea gaat Blendle vanaf morgen live.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De markt met platforms voor losse kranten- en tijdschriftartikelen begint al aardig vol te raken, terwijl zij allen nog niet het grote publiek hebben bereikt. Voornamelijk op gebied van beschikbare titels proberen deze nieuwe platformen het verschil te maken.

Zo heeft  deze week aangekondigd dat Quest, De Telegraaf The Times en Wall Street Journal op haar  platform beschikbaar zijn. Jan Verheul (ceo Myjour): &;Lezers bepalen per artikel of zij het willen lezen en hoeven niet de hele krant of het tijdschrift te kopen&;. Een artikel van Quest kost gemiddeld 30 cent in Myjour. We mikken op 100.000 gebruikers aan het eind van dit jaar. Dagelijks zijn er 7000 lezers online en er hebben bijna 10.000 mensen een account aangemaakt.&; Myjour.com-artikelen kunnen gelezen worden via de computer, tablet of smartphone.

Concurrent van Alexander Klöpping is nu nog in beta, maar is vanaf morgen beschikbaar voor het grote publiek. Door Klöpping als bekend boegbeeld, geniet dit platform de meeste bekendheid.  Naast Blendle en Myjour is de derde Nederlandse speler op.  Laatst genoemde werkt met een Spotify-achtig ‘all you can eat’ - model.  Yournalist yournalist.com is het vierde platform. Deze is nog niet live en het precieze model erachter is ook nog niet bekend. Ook in het buitenland zijn diverse soortgelijke platformen beschikbaar, waaronder het Duitse  

Nieuwe bovenstaande initiatieven laten goed zien dat de lezer steeds meer hoogwaardige premium content tot haar beschikking heeft. Voor uitgevers bieden deze initiatieven nieuwe omzetmogelijkheden naast hun eigen distributiekanaal en advertisingmogelijkheden.  

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie