Deze standaard is ontwikkeld door de Taskforce Online Video Advertising, een IAB-werkgroep die bestaat uit circa 15 IAB-leden gespecialiseerd in de sterk groeiende markt van online video creatie en de verkoop van advertentieruimte rondom video content.
Taskforce-voorzitter Dolf Kars (Videostrip.nl): ‘De grote diversiteit aan video players en de soms moeizame communicatie tussen reclamebureaus en exploitanten zorgde regelmatig voor te trage implementatie van campagnes. Deze nieuwe Nederlandse standaard biedt hierbij de helpende hand en is direct bruikbaar voor alle deelnemende exploitanten. We rekenen erop dat de hele markt deze standaard zal adopteren.’
IAB USA lanceerde onlangs een white paper voor videoadvertentieformaten waarin ook preroll standaarden staan vermeld. Deze zijn op hoofdlijnen gelijk aan de Nederlandse standaarden, zoals een aanbevolen maximale lengte van 15 seconden, de inzet van Flash als techniek en het gebruik van companion banner formaten 300*250 pixels en 468*60 pixels.
De preroll standaard is hier te vinden.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!