Snapchat kent in Nederland nog geen advertentiemodel en door het gebruik van tijdelijke content verschilt het sociale netwerk radicaal van andere sociale netwerken. Slechts enkele merken experimenteren op dit platform voor de toekomst.
Social Embassy ziet echter grote mogelijkheden voor merken en lanceert daarom Snaplabs, als oplossing voor merken die gericht ervaring willen opdoen met Snapchat. Er is een team specialisten opgezet die merken door middel van workshops inspireren en begeleiden bij de inzet van Snapchat. Hierbij worden influencers en jongeren uit de doelgroep betrokken.
Met meer dan 2 miljoen Nederlandse gebruikers is Snapchat in korte tijd uitgegroeid tot hèt platform voor millenials. Het onderscheidt zich van andere sociale netwerken door de hoge mate van engagement. Zo worden er dagelijks 6 miljard video's bekeken, bijna evenveel als op Facebook dat wel veel meer gebruikers heeft.
Snapchat experimenteert sinds kort met lokale content en is succesvol met filters waarmee gebruikers gemakkelijk grappige beelden kunnen maken.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!