Premium

Snoop Dogg die 'stopt met roken' blijkt marketingstunt voor rookloze vuurkorf

De wereldster ging vorige week viral met zijn aankondiging dat hij stopt met roken. Nu blijkt wélke soort rook hij de deur uit doet.

Snoop Dogg houdt van wiet roken, maar niet van vuur met rook
Afbeelding: Solo Stove

Toen Snoop Dogg vorige week bekendmaakte dat hij zou stoppen met roken, ontplofte het internet zo'n beetje. De artiest en wereldberoemdheid vertelde zijn 83 miljoen Instagram-volgers dat hij 'na lang nadenken en gesprekken met mijn familie' besloten had om niet langer te roken, en vroeg om zijn privacy te respecteren. Nogal een beslissing, want Snoop Dogg staat al jaren bekend om zijn dagelijkse wietgebruik. En daar lijkt geen einde aan te komen, want de opvallende aankondiging van de artiest blijkt een marketingstunt voor een merk dat rookloze buitenvuurkorven verkoopt.

Het merk in kwestie, Solo Stove, heeft Snoop Dogg gestrikt als ambassadeur. Of in eigen woorden: hij wordt smokesman van de fabrikant. Solo Stove verkoopt buitenvuren die dusdanig heet worden dat er geen rook ontstaat. En daar is Snoop Dogg fan van, want hij haat hoesten door de rook en stinkende kleding. Hij schrijft daarom in een persbericht dat het vuur van Solo Stove 'het spel veranderd heeft' en dat hij 'de liefde en warmte' wil delen met vrienden en familie. 

Speciale editie

Het blijft niet bij warme woorden. Solo Stove lanceert ook een speciale editie van zijn buitenvuurkorf die - aldus het persbericht - ontworpen is door Snoop Dogg. Op de productbehuizing is het logo van de artiest te zien en de koper krijgt er ook wat accessoires bij, waaronder een speciaal stickerpakket. De speciale editie van de Solo Stove Bonfire 2.0 kost 299 euro en is hiermee tientallen euro's duurder dan de reguliere versie.

Weer viral

En net als vorige week gaat Snoop Dogg weer viral op sociale media. De video waarin hij aankondigt fan te zijn van Solo Stove (en niet stopt met roken) heeft binnen 24 uur al vijf miljoen likes verzameld op TikTok, en is daar honderdduizenden keren gedeeld. Ook op andere platformen gaat de video als een speer; op Instagram heeft hij al ruim 2,5 miljoen likes gekregen.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie